Gästbloggare: Amanda Tartt

Ni har väl inte missat den heta debutnovellen från Amanda Tartt? Hon som tar choklad till helt nya höjder och hon som vi nu ska få lära känna lite bättre 🙂

Välkommen till bloggen, Amanda!

Först och främst, tack Amalia för att jag får komma hit och hälsa på. Det är fantastiskt att ha fått en kompis som skriver samma sak, och att känna att man därför inte behöver vara konkurrenter, utan tvärtom. Tänk om vi tillsammans kunde slåss om första- och andraplatsen på topplistorna, då skulle jag gladeligen nöja mig med silvermedalj. För er som ännu inte sett det, så kom min erotiska debutnovell Choklad ut för en vecka sedan, och jag hoppas att den lockar riktigt många läsare. Kanske dig?

skiss1CHOn

Till vardags driver jag ett litet ekologiskt café. Kanske borde jag göra reklam för det här, kanske gör jag det en annan gång. På kvällarna och när caféet är stängt, skriver jag. Allt är roligt att skriva, för barn, för vuxna, för ungdomar. En del går lättare, annat är svårare. Bland annat skriver jag erotik och det är bland det mest spännande, och mest tabubelagda – fortfarande. Kanske är det just därför som det är så kittlande att skriva, att tillåta sig att förverkliga (nåja, nästan) de drömmar man har. Men det är också på grund av dessa tabun som jag ännu inte vågar skriva namnet på mitt café. En dag kanske jag gör det, en dag kanske jag vågar sälja mina erotiska berättelser där, även om jag nog inte kommer att göra om det till ett erotiskt café.

Jag har haft nöjet att resa ganska mycket i livet. Inte så långa resor alla gånger, men ibland, innan jag startade eget, har jag släppt allt och bara stuckit. Vissa gånger har jag inte haft pengar och har fått arbeta på plats för att kunna stanna lite längre, bara någon extra vecka, eller en månad till, så länge kunde livet därhemma vänta. Intrycken har varit så många, så starka, så skiftande. Jag känner mig så oerhört mycket rikare varje gång jag kommer hem, även om plånboken är tom.

Man kan då undra varför min första novell utspelar sig på ett hotellrum, varför inte på en strand i Australien, eller i Grekland för den delen? Jag lovar, det kommer sådana historier också. Choklad är en dröm jag haft, och fortfarande har ibland. Jag behövde få ut den, ge den liv, dela den med någon, eller med många. Både Kevin och Sam finns i verkligheten, även om de heter någonting helt annat. Kevin bor i London och Sam i Kapstaden. Så vitt jag vet har de aldrig mötts, men jag har träffat dem båda, var och en för sig. Två härliga killar som skulle få vem som helst att förlora sig i vilda fantasier, jag var inget undantag 😉 Huvudpersonen Sanna kan vara du, hon kan vara jag. Sanna är dina ögon och din kropp när du läser. I am Sanna, we are Sanna.

Tack än en gång, Amalia, för din inbjudan. Jag hoppas att du kommer till mig, när din nästa novell kommer ut, eller innan om du vill.

Kram,
Amanda

________________________________________

Amanda Tartt debuterar med novellen Choklad Hoi Förlag februari 2015.

Vill du veta mer om Amanda? Läs bloggen här. Hon finns också på Facebook.

Kommentera

